tirsdag den 23. oktober 2012

Tarteletter




TARTELETTER - MED KYLLING OG ASPARGES 
(3-4 personer)
  • 800g kyllingelår
  • ¼ piskefløde
  • hvide asparges (friske eller fra dåsen)
  • hønsebouillon
  • salt, peber, laurbærblade og timian
Tartelletter kan laves simpelt, men velsmagende. For at forenkle retten koger man færske kyllingelår i stedet for en hel høne. Kom lårene i en gryde med vand der dækker ¾ af kyllingen – så behøver man ikke at koge suppen ned til det halve. Kog dem i 45 min til kødet er helt mørt, eller længere tid hvis det ønskes. Tilføj evt. et par laurbærblade under kogningen.

Tag kødet ud, fjern det fra benene og skindet og skær det i mindre stykker. Kom ¼ l piskefløde i suppen og kog det op. Tilføj hønsebouillon for bedre smag og smag til med salt, peber og evt. lidt timian. Har man ikke så meget bouillon kan man til nød tilføje lidt mere salt i stedet for.

Vask de hvide asparges og skær dem i de ønskede længder. Kog dem med kødet i suppen de sidste 10+ min og slut af med at jævne med majsstivelse. Hvis man vil være mere fancy, kan man tilføje andre grønsager som f.eks. gulerødder til kogningen. Server i varme tartelletter med lidt persille på toppen. De kan købes færdige, eller laves af butterdej. Det er ikke min specialitet, så jeg holder mig til de spiseklare.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar